Chcete učit ve školní zahradě? Potřebujete promyslet a naplánovat, jak zahradu upravit, aby se vám tu dobře učilo?
Máme zkušenosti s úpravami zahrad mateřských i základních škol a poradíme vám, jak na to.
Co podle ředitelek a ředitelů všech základních škol v ORP Říčany zásadně podporuje motivaci žáků k učení?
Pro 58 % z nich je to výuka v reálném prostředí – v zahradě, v lese, ve městě.
(z průzkumu MAP 2021)
Přijedeme k vám, anebo se inspirujte na programu v Geoparku Říčany, na Dvorku nebo v zahradě u muzea.
Objednávky programů ZDE.
„Vždycky jsem si myslela, jak je náročné jít učit ven. Na workshopu jsem zjistila, že to můžu dělat jednoduše, za to moc děkuju. Hned zítra si to vyzkouším s dětmi.“
(Magdaléna, učitelka ZŠ)
Přečtěte si publikaci Děti mění školní zahrady – najdete tu tipy, jak měnit školní zahradu se zapojením dětí i rodičů.
Přijedeme k vám do školy s workshopem pro pedagogy, poradíme vám a vy si vyzkoušíte, jak ve vaší zahradě učit – Jak využít školní zahradu ve výuce, Učíme v zahradě matematiku a češtinu a Jak učit badatelsky o přírodě (v zahradě i okolí školy). Workshopy jsou akreditované v systému DVPP.
Láká vás pestrá a tvořivá zahrada? Inspirujte se příklady dobré praxe a sdílenými zkušenostmi na našem akreditovaném workshopu Tvořivá hra v zahradě. Společně naplánujeme první drobné proměny vaší zahrady a podpoříme vás v dalších krocích.
Ježkovy oči, to je zahrada mých snů!
Ruce v hlíně, to mám rád.
Ukážeme vám, jak svépomocí a spolu s dětmi vytvořit blátivou kuchyňku, dílničky pro práci s nástroji, sklad pro přírodní materiály, stavby, herní místa s volnými prvky a mnoho dalšího. Příklady dobré praxe jsme přehledně sepsali v knize Tvořivá hra v zahradě.
Představujeme vám zahradu, kde jsou děti zvídavé, hrají si s přírodními materiály, mají prostor pro tvorbu dle vlastní fantazie, učí se bezpečně pracovat s nástroji, tvoří v souladu s přírodou a zájmem o přírodu, bádají a zkoumají.
Vezu se na vlně tvoření.
Chci zjistit více o metodě tvořivé hry.
Jsem mentorka metody badatelsky orientovaného vyučování ( BOV). Ráda učím venku, kde můžeme zkoumat přírodu v souvislostech. Zaměřuju se při vzdělávání žáků i pedagogů na aktuální témata – například klimatickou změnu. Působím také jako učitelka přírodopisu v ZŠ. Podílím se na přípravě nových RVP pro přírodopis.
Lektorka workshopů Jak učit badatelsky o přírodě, Učíme pro reálný život
Autorka publikací Společně ze školy do přírody, Říčanský uličník