
Středověká společnost
Lekce probíhá v centru Říčan a v kostele sv. Petra a Pavla. Žáci poznávají středověké městečko pomocí geolokační hry Za pokladem do středověkých Říčan. Pracují ve skupinách s tablety a/nebo mobily.
lekce do školní třídy
• 2. stupeň ZŠ • přírodopis • krajina • historie • občanská výchova • dějepis
Žáci se seznamují s informačními zdroji a mapovými aplikacemi. Porovnávají hospodaření v místě v minulosti a současnosti. Volí si zaměření svého výzkumu a reportáže podle svých zájmů. Navrhují výzkumné otázky a trasu pro výlet s využitím polních cest a drobných památek v krajině jako orientačních bodů.

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Proměny krajiny.
Program zahrnuje 8 lekcí v délce 18 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.
Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Lekce probíhá v centru Říčan a v kostele sv. Petra a Pavla. Žáci poznávají středověké městečko pomocí geolokační hry Za pokladem do středověkých Říčan. Pracují ve skupinách s tablety a/nebo mobily.

Žáci pracují s mikroskopy a digitálními lupami. Zkoumají ornamentální struktury přírodnin v detailu a pořizují fotografické záznamy. Pracují ve skupinách s přidělenými rolemi (fotograf, zapisovatel, sběratel materiálu, koordinátor).

Žáci pracují s animací, která představí přístupy 3 umělců z oblasti landartu, poté si vyzkoušejí práci s přírodninami a tvorbu ve venkovním prostředí. Porovnávají rozdílné prostředí pro tvorbu a seberealizaci.

Lekce probíhá v Geoparku Říčany. Žáci ve skupinách zkoumají vybrané minerály a horniny, vyhledávají a zpracovávají informace, připravují podklady pro prezentaci. Pracují v geologické laboratoři, brousí a leští vzorky hornin, pozorují řezy polarizačním mikroskopem.

Lekce probíhá nejdříve ve třídě a poté v centru Říčan. Žáci poznávají pohnutý osud sochy A. Švehly v animaci, následně navštíví park, kde socha stojí, a diskutují umisťování pomníků ve veřejném prostoru. Lekci uzavírá soutěž o návrh sochy, kde v rámci rolové hry žáci návrhy tvoří, prezentují je a hodnotí podle vlastních kritérií.

Žáci prozkoumají okolí rybníka Marvánek. Porovnávají různá stanoviště, kde mohou vidět opatření k zadržování vody v krajině. Svá pozorování využijí při rolové hře.
Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.
Jsem mentorka metody badatelsky orientovaného vyučování ( BOV). Ráda učím venku, kde můžeme zkoumat přírodu v souvislostech. Zaměřuju se při vzdělávání žáků i pedagogů na aktuální témata – například klimatickou změnu. Působím také jako učitelka přírodopisu v ZŠ. Podílím se na přípravě nových RVP pro přírodopis.
Lektorka workshopů Jak učit badatelsky o přírodě, Učíme pro reálný život
Autorka publikací Společně ze školy do přírody, Říčanský uličník